Boekingsvoorwarden

Boekingsvoorwaarden

Algemene boekingsvoorwaarden Travel Bricks

Algemene informatie over Travel Bricks
Travel Bricks is een online reisagent die via haar website (www.travelbricks.nl) op naam van de klant boekingen maakt voor losse vliegtickets en/ of accommodatie en/ of huurauto’s en/of activiteiten en/of transfers.
Travel Bricks is een handelsnaam van Eindhovense Toeristen Service B.V.

Wanneer u een boeking plaatst bij Travel Bricks gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden, de gebruiksvoorwaarden voor het gebruik van de website, alsmede met de privacyverklaring van Travel Bricks.

1. Boekingsvoorwaarden
De door u geboekte reis wordt uitgevoerd en valt onder de verantwoordelijkheid van TTP Service Middle East FZE. Eindhovense Toeristen Service B.V. treedt op als reisbemiddelaar.
Travel Bricks is een handelsnaam van Eindhovense Toeristen Service B.V.

1.1. Boeking gegevens
De (voor)naam en voorletters op alle tickets en/of vouchers dienen overeen te komen met de gegevens in uw paspoort of identiteitsbewijs. Indien blijkt dat deze niet overeenkomen met uw paspoort of identiteitsbewijs, kunnen eerder geboekte diensten niet uitgevoerd worden. Travel Bricks is niet aansprakelijk voor de kosten van een nieuw (vervoers)ticket of andere gevolgen van mogelijke weigering.

1.2. Ticket wijzigingen
1.2.1. Luchtvervoer
1.2.1.1. Low cost carrier
Indien u een vliegticket heeft gekocht bij een low cost carrier en u wilt een wijziging doorvoeren (bijv. naamswijziging), zijn er altijd kosten aan verbonden. Om deze wijziging door te voeren dient u contact op te nemen met Travel Bricks via e-mail (info@travelbricks.nl). In sommige gevallen, volgens de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij, kunnen er geen wijzigingen meer doorgevoerd worden. Dit kan betekenen dat er een nieuw vliegtuigticket aangeschaft moet worden. Hoe hoog deze kosten zijn hangt af van de boekingsvoorwaarden van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij. De kosten om een wijziging ten aanzien van een reeds aangeschaft ticket door te voeren bedragen €25,- plus de kosten van de luchtvaartmaatschappij.

1.2.1.2. Lijndienstmaatschappij
Indien u een vliegticket heeft gekocht bij een lijndienstmaatschappij en u wilt een wijziging doorvoeren (bijv. naamswijziging), zijn er altijd kosten aan verbonden. In sommige gevallen, volgens de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij, kunnen er geen wijzigingen meer doorgevoerd worden. Dit kan betekenen dat er een nieuw vliegtuigticket aangeschaft moet worden. Hoe hoog deze kosten zijn hangt af van de boekingsvoorwaarden van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij. De kosten om een wijziging ten aanzien van een reeds aangeschaft ticket door te voeren bedragen €25,- plus de eventuele kosten van de luchtvaartmaatschappij.

Wijzigingen en/ of annuleringen dienen te allen tijden per e-mail te worden doorgegeven (info@travelbricks.nl).

1.2.2. Overige diensten
Indien u een ticket heeft gekocht bij een overige dienstaanbieder (bijv. autoverhuurbedrijf, hotel, transferbedrijf, activiteitenaanbieder) en u wilt een wijziging doorvoeren (bijv. naamswijziging), zijn er kosten aan verbonden zijn. De kosten om een wijziging ten aanzien van een reeds aangeschaft ticket door te voeren bedragen €25,- plus de eventuele kosten van de dienstaanbieder. Hoe hoog deze kosten zijn hangt af van de boekingsvoorwaarden van de desbetreffende dienstaanbieder.

Wijzigingen en/of annuleringen dienen te allen tijden per e-mail te worden doorgegeven (info@travelbricks.nl).

1.3. Online inchecken
Bij diverse vliegtuigmaatschappijen is het verplicht om online in te checken. Hiervoor dien je naar de website van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij te gaan. Afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij kunt u vanaf 30 uur tot 3 uur voor vertrek online inchecken. Indien u niet online incheckt, dient u op de luchthaven een toeslag te betalen. De hoogte van deze toeslag is per vliegtuigmaatschappij verschillend.

1.4. Reisdocumenten
Het is u eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u in bezit bent van de juiste reisdocumenten. Denk hierbij aan paspoort, visum, vaccinaties.

1.5. Retourtickets als enkele reis
Indien u een retourticket heeft geboekt met de intentie om slechts één deel te gebruiken, is het alleen mogelijk om gebruik te maken van de heenvlucht. Indien u geen gebruik maakt van de heenreis zal de luchtvaartmaatschappij de terugreis direct annuleren.

1.6. Annuleringen
Annuleringen kunnen slechts per e-mail (info@travelbricks.nl) worden doorgegeven. Travel Bricks zal de annuleringen namens de klant afhandelen. Annulering is slechts mogelijk indien dit is toegestaan op grond van de regels en beperkingen van de dienstverleners. Voor geboekte diensten zal geen restitutie plaatsvinden indien de klant niet aanwezig is bij het vertrek van de reis en een aantal of alle gereserveerde diensten.

Indien er sprake is van restitutie op uw vliegtickets conform de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, dan betreft dit het bedrag aan vliegtickets inclusief luchthavenbelasting, maar exclusief de bemiddelings- c.q. reserveringenkosten, tickettoeslagen en eventuele overige producten/ diensten die u heeft gekocht bij Travel Bricks.

1.6.1. Annuleringskosten
Naast de eventuele annuleringskosten die door de dienstverlener in rekening worden gebracht, brengt Travel Bricks te allen tijde €25,- administratiekosten per persoon in rekening bij annulering van één of meerder diensten. De reeds betaalde boekingskosten en overige kosten worden niet geretourneerd.

1.6.1.1. Annuleringskosten low cost carrier
Bij het annuleren van een vliegticket van een low cost carrier, heeft u nimmer recht op (een deel) van de reissom, ongeacht het aantal dagen voor vertrek, bestemming en/ of totale reissom.

1.6.1.2. Annuleringskosten lijndienstmaatschappij
Bij het annuleren van een vliegticket van een lijndienstmaatschappij, heeft u te nimmer recht op (een deel) van de reissom, ongeacht het aantal dagen voor vertrek, bestemming en/ of totale reissom.

1.6.1.3. Annuleringskosten overige diensten
Bij het annuleren van hotelovernachting(en), activiteit(en) of overige producten/diensten, zijn onder bepaalde omstandigheden annuleringskosten verschuldigd. De vraag of annuleringskosten verschuldigd zijn en de hoogte van de annuleringskosten, zijn afhankelijk van de voorwaarden die worden gesteld door de betreffende dienstverleners.

1.7. Afkoelingsperiode en herroepingsrecht/ Verzakingsrecht
De afkoelingsperiode, herroepingsrecht of verzakingsrecht is niet van toepassing op toeristische producten (bijv. vliegtickets, hotelovernachtingen, activiteiten…). Dit betekent dat zodra de boeking geplaatst is, deze definitief is.
2. Bagagevoorwaarden

2.1. Handbagage
Een handtas, rugzak of trolley wordt gezien als handbagage. De afmetingen van de handbagage verschilt per luchtvaartmaatschappij en per boekingsklasse. Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt voor de meest actuele afmetingen. Per persoon mag er één (1) stuk handbagage worden meegenomen.

2.2. Ruimbagage
2.2.1. Low cost carrier
Ruimbagage zit nooit automatisch inbegrepen bij een vliegticket van een low cost carrier. Indien u graag ruimbagage mee wilt nemen, dient u hier apart voor te betalen en deze apart bij te boeken. Dit dient te worden gedaan via de website van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij.

2.2.2. Lijndienstmaatschappij
Ruimbagage zit vaak inbegrepen in de totaalprijs van het vliegticket. Of dit daadwerkelijk is, is te herkennen aan het volgende icoontje: . Dit icoontje wordt automatisch weergegeven op de website van Travel Bricks indien u een vlucht selecteert waarbij ruimbagage inclusief is. Indien ruimbagage niet inclusief is en u wilt toch graag ruimbagage mee nemen, dan dient u dit apart bij te boeken en te betalen. Dit dient te worden gedaan via de website van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij.

2.3. Overbagage
Het aantal kilo’s dat u mee mag nemen is per vliegtuigmaatschappij verschillend. Indien u meer kilo’s meeneemt dan het toegestane maximum betaalt u altijd een extra toeslag per extra kilo. Raadpleeg te allen tijde de website van het desbetreffende vliegtuigmaatschappij om het aantal toegestane bagage kilo’s.

3. Overige

3.1. Aansprakelijkheid
Travel Bricks is niet aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de via haar gereserveerde diensten. Hierop zijn de leveringsvoorwaarden van de betrokken dienstverlener, bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappij of hotelier, van toepassing. Deze voorwaarden kunt u rechtstreeks bij de dienstverlener opvragen. Daarnaast kan Travel Bricks niet instaan voor de kwaliteit of betrouwbaarheid van de gereserveerde diensten.

3.2. Autoverhuur
De minimumleeftijd voor het huren van een auto ligt in de meeste gevallen tussen de 21 en 25 jaar. Voor bepaalde autocategorieën kan een hiervan afwijkende leeftijd van toepassing zijn. Soms kan de huurder de leeftijdsgrens door middel van een toeslag verlagen/verhogen.

Alle bestuurders dienen voorafgaand aan het aangaan van de huurovereenkomst minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig EU-rijbewijs; in sommige landen is een langere rijervaring verplicht. Bij afgifte van het voertuig moet altijd een geldig paspoort of ander wettelijk toegestaan identiteitsbewijs ter aanvulling van het rijbewijs overlegd worden. Raadplaag voorafgaand altijd de algemene voorwaarden van het autoverhuur bedrijf. Er wordt geen restitutie verleend voor dagen dat de klant de auto niet heeft gebruikt.

3.3. Betaling
De prijs van de op de website of per telefoon bestelde diensten dient te worden betaald aan Travel Bricks die een dergelijke betaling in ontvangst neemt namens de dienstverleners. De betaling kan eventueel worden afgeschreven door meer dan één partij (zoals is te vinden op het bank- of creditcardafschrift van de klant), maar het totale in rekening gebrachte bedrag mag niet meer bedragen dan de totale prijs van de diensten.
Het volledige bedrag voor de bestelde diensten dient tijdens het boekingsproces volledig te worden voldaan (tenzij dit schriftelijk anders is overeengekomen).

3.4. Prijzen
Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld zijn de prijzen exclusief verzekering, luchtvaartdiensten, (extra) ruimbagage, vervoer van de luchthaven naar de accommodatie, visum- en vaccinatiekosten en alle eventuele persoonlijke kosten (roomservice, fooi etc.), alsmede exclusief excursies of gebruik van sportvoorzieningen, of meer in het algemeen alle niet uitdrukkelijk in de reserveringsbevestiging genoemde kosten. Ondanks het feit dat Travel Bricks zijn uiterste best doet om de verschuldigde prijzen zo accuraat mogelijk weer te geven op haar website en in persoonlijke informatieberichten, kunnen sommige diensten die zijn vermeld op de website onjuist zijn geprijsd. Travel Bricks is niet verplicht om diensten te verlenen aan een klant tegen een onjuiste (lagere) prijs, zelfs niet nadat de klanten de bevestiging van hun boeking is toegestuurd.
Plaatselijke autoriteiten kunnen aanvullende belastingen opleggen (bijv. toeristenbelastingen). Deze aanvullende kosten dienen ter plaatsen te worden voldaan door de klant.

3.5. Foto’s en illustraties
Travel Bricks spant zich voortdurend in om foto’s en illustraties te verstrekken die de klant een realistisch beeld geven van de aangeboden diensten. Het doel van deze foto’s en illustraties is de klant een indruk te geven van het niveau van de aangeboden diensten. Echter, deze foto’s en of illustraties mogen niet worden opgevat als een toezegging die verder strekt dan dit doel.

Travel Bricks draagt geen verantwoordelijkheid voor foto’s, folders, advertenties, websites en andere informatiedragers voor zover onder verantwoordelijkheid van, maar niet beperkt tot dienstverlener(s).

3.6. Aansprakelijkheid Travel Bricks
Travel Bricks zal bij haar werkzaamheden de zorg van een goede opdrachtnemer in acht nemen.

Travel Bricks aanvaardt geen aansprakelijkheid voor handelingen en/of nalatigheden van de betrokken dienstverlener(s), noch voor de juistheid van de door deze dienstverlener(s) verstrekte informatie (al dan niet via de website van Travel Bricks).

Travel Bricks aanvaardt evenmin aansprakelijkheid indien de dienst niet kan worden uitgevoerd wegens overmacht. Onder overmacht wordt onder meer, maar niet beperkt tot, verstaan een tekortkoming in de nakoming van enige verplichting ten gevolge van onvoorziene omstandigheden die ondanks alle in redelijkheid te nemen voorzorgsmaatregelen niet voorkomen kunnen worden.

Meer in het bijzonder wordt onder overmacht begrepen vertragingen veroorzaakt door technische mankementen aan het vervoermiddel, weersomstandigheden, drukte in het verkeer, stakingen, molest, oproer, terrorismedreiging, blokkades, het missen van aansluitingen, overboekingen, financieel onvermogen van de desbetreffende dienstverlener(s), wijzigingen in de reis aangebracht door de dienstverlener of annulering door de dienstverlener.

U gaat ermee akkoord dat Travel Bricks niet aansprakelijk kan worden gesteld voor schade of verlies voortvloeiend uit het gebruik van deze website of materialen, zoals maar niet beperkt tot inlichtingen en adviezen, op deze website, onjuistheden en/of onvolledigheden in en/of het niet actueel zijn van de informatie op deze website. Deze clausule geldt voor alle vormen van schade of verlies.

3.7. Klachten
Indien u een klacht heeft over de afhandeling van uw boeking of de dienstverlening van Travel Bricks, dan kunt u dit per mail uiterlijk één (1) maand na terugkomst van uw vakantie doorgegeven. Klachten kunnen alleen worden ingediend via het e-mailadres: info@travelbricks.nl
4. Slotbepalingen
Elke omstandigheid van overmacht, inclusief de onderbreking van communicatiemiddelen of een staking door vervoerders, hoteliers, luchtverkeersleiders of overige dienstverleners, leidt tot opschorting van verplichtingen in deze Algemene Voorwaarden die worden aangetast door de omstandigheid van overmacht en vrijwaart Travel Bricks tot naleving van de door overmacht aangetaste verplichting.
De Algemene Voorwaarden voor boekingen kunnen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving door Travel Bricks worden aangepast, hoewel dergelijke aanpassingen niet van toepassing zijn op boekingen die reeds zijn aanvaard door Travel Bricks namens de betrokken dienstverlener(s). Het is derhalve van essentieel belang dat de klant deze Algemene Voorwaarden leest op het moment dat hij/zij zijn/haar bestelling plaatst en er een exemplaar van opslaat of afdrukt teneinde op de hoogte te zijn van de van kracht zijnde bepalingen. De Algemene Voorwaarden zijn te verkrijgen via www.travelbricks.nl of op te vragen middels een emailbericht naar info@travelbricks.nl
Hoewel Travel Bricks zich voortdurend inspant om de informatie betrouwbaar, volledig en actueel te houden, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist en/of volledig en/of actueel is. Indien u vragen of opmerkingen heeft over deze gebruiksvoorwaarden, kunt u contact opnemen met Travel Bricks via info@travelbricks.nl.

Blijf op de hoogte, schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Contact

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:30

© 2017 Travel Bricks 2016-2017. All rights reserved. Onderdeel van CapreaLeo Group.

Pin It on Pinterest

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de nieuwste blogs, giveaways en reisideeën

Bedankt voor je aanmelding!