Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Vind hieronder het antwoord op de meeste voorkomende vragen van andere reizigers. Staat uw vraag er niet tussen? Bel of mail ons gerust!

Een boeking maken

Waarom ontvang ik geen bevestigingse-mail?
Normaal gesproken ontvangt iedereen, na betaling, direct een bevestigings-email. Heeft u uw “ongewenste e-mailbox” gecontroleerd? En staat hier ook niks in? Neem contact met ons op en wij versturen graag de bevestigingse-mail opnieuw.

Waarom is het bedrag dat ik moet betalen hoger dan de aanbieding die op de website staat vermeld?
Op onze website staan diverse reisideeën c.q. aanbiedingen vermeld. De prijzen die vermeld staan op onze website zijn te allen tijde real time prijzen. Dit betekent dat wanneer het hotel of de luchtvaartmaatschappij de prijs verandert, de prijs op onze website ook verandert. Echter, de prijs van het reisidee c.q. aanbieding verandert niet automatisch mee. Hierdoor kan het zijn dat de prijs van de aanbieding niet meer actueel is. Benieuwd naar de actuele prijs? Klik op de blauwe knop “Reis aanpassen/ Reserveren”.

Kan ik ook telefonisch boeken?
Dat is helaas niet mogelijk. Uiteraard kunt u te allen tijde telefonisch contact opnemen als u vragen heeft.

Hoe kan ik betalen?
U kunt via iDeal, Mastercard en Visa betalen.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?
Het is helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen. U dient het volledige bedrag in één keer te voldoen. Uiteraard ontvangt u de vouchers direct per mail van ons.

Mijn betaling is mislukt, wat moet ik doen?
Er kunnen meerdere verklaringen zijn waarom een betaling mislukt. Wellicht heeft u onvoldoende saldo, is er een storing bij uw bank of er is een storing bij de betaalprovider. Echter, is de volledige reissom van uw bankrekening afgeschreven en u heeft nog geen bevestigings-mail van ons mogen ontvangen? Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Voor vertrek

Ik ben mijn vouchers kwijt. Kan Travel Bricks de vouchers opnieuw sturen?
Geen probleem. Wij sturen graag nogmaals de vouchers naar u toe. Neem contact met ons op en wij helpen u graag verder.

Waar kan ik mijn boekingsbevestiging vinden?
Na uw boeking ontvangt u de boekingsbevestiging per mail van ons. In deze e-mail staat een URL link die u leidt naar uw (online) vouchers. Bent u deze e-mail kwijt? Neem contact met ons op en wij sturen u graag nogmaals de boekingsbevestiging toe.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Na uw boeking ontvangt u éénmaal de boekingsbevestiging per e-mail van ons. Let op: u dient zelf uw vouchers uit te printen of eventueel digitaal op reis mee te nemen. Travel Bricks verstuurt uw vouchers namelijk niet per post.

Heeft mijn baby ook een paspoort nodig?
Ja, uw baby dient ook over een eigen ID-kaart of paspoort te beschikken om naar het buitenland te reizen.

Welke informatie ontvang ik voordat ik op vakantie ga?
Na uw boeking ontvangt u éénmaal de boekingsbevestiging per e-mail van ons. Wilt u meer informatie over de door uw gekozen reiselementen? Bekijk dan uw Travel Bricks account. Hier vindt u ook al uw vouchers. Deze kunt u vervolgens printen en meenemen op reis.

Ontvang ik een boekingsbevestiging van de luchtvaartmaatschappij?
Van de meeste luchtvaartmaatschappijen ontvangt u een bevestigings-email. Echter, niet alle luchtvaartmaatschappijen versturen u een bevestiging. Daarentegen kunt u te allen tijde uw boeking raadplegen op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Gebruik hiervoor de boekingsreferentie van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld.

Ontvang ik een boekingsbevestiging van het hotel of appartementencomplex?
Nee, het hotel of appartementencomplex verstuurt u geen aparte bevestigingse-mail. U dient uw Travel Bricks voucher te printen en deze te overhandigen bij uw check-in.

Ontvang ik een boekingsbevestiging van het autoverhuurbedrijf?
Nee, het autoverhuurbedrijf verstuurt u geen aparte bevestigingse-mail. U dient uw Travel Bricks voucher te printen en deze te overhandigen bij de balie van het autoverhuurbedrijf.

Ontvang ik een boekingsbevestiging van het transferbedrijf?
Nee, het transferbedrijf verstuurt u geen aparte bevestigingse-mail. U dient uw Travel Bricks voucher te printen en deze te overhandigen aan uw chauffeur.

Kan ik (extra) bagage bijboeken?
Ja, dit is mogelijk. U kunt op de website van de vliegtuigmaatschappij (extra) bagage bijboeken. Gebruik hiervoor de boekingsreferentie van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld.

Hoe kan ik een stoel in het vliegtuig reserveren?
Indien u een stoel wilt reserveren dient u naar de website van de vliegtuigmaatschappij te gaan. Gebruik hiervoor de boekingsreferentie van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld.

Welke reisdocumenten moet ik meenemen op vakantie?
We adviseren u om alle vouchers mee te nemen die u van Travel Bricks ontvangt. U kunt te allen tijde uw vouchers online raadplegen via uw Travel Bricks account. Heeft u ook een vlucht via Travel Bricks geboekt? Dan kunt u tevens online inchecken op de website van de vliegtuigmaatschappij. Vervolgens dient u uw boardingspassen uit te printen en mee te nemen op reis.

Naast de vouchers en/ of boardingspassen dient u ook een geldige ID-kaart of geldig paspoort mee te nemen. Indien van toepassing dient u tevens te beschikken over een (geldig) visum. Indien u twijfelt of u een visum nodig hebt, adviseren wij u om contact op te nemen met de ambassade of met het consulaat van het betreffende land voor advies en informatie.

Moet ik een annulerings- en/of reisverzekering afsluiten?
Beide verzekeringen zijn niet verplicht, maar is wel verstandig. Er zijn diverse verzekeringsmaatschappijen en/of bedrijven die u kunt raadplegen voor de tarieven en voorwaarden. Helaas kunt u bij Travel Bricks geen annulerings- en/of reisverzekering afsluiten.

Moet ik voor mijn vlucht verplicht online inchecken?
Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om online in te checken. Bijvoorbeeld: Ryanair, Easyjet en Wizzair. Online inchecken kunt u doen op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Gebruik hiervoor de boekingsreferentie van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld. Vergeet uw boardingpass niet te printen en mee te nemen op reis.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Handbagage is altijd bij de prijs inbegrepen. Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij voor de juiste afmetingen en het gewicht. Deze verschillen namelijk per luchtvaartmaatschappij.
Daarentegen is ruimbagage niet altijd automatisch bij uw vliegticket inbegrepen. Raadpleeg uw Travel Bricks voucher of de website van de vliegtuigmaatschappij voor de juiste afmetingen en het gewicht. Indien gewenst kunt u ruimbagage bijboeken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Gebruik hiervoor de boekingsreferentie van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld.

Huurauto & Transfer

Moet ik een borg betalen voor het gebruik van een huurauto?
Dit verschilt per autoverhuurbedrijf. Vaak dient u een creditcard te overhandigen. Deze dient als waarborg voor uw auto. Raadpleeg uw Travel Bricks voucher voor meer informatie of neem contact op met het customer service team.

Kan ik een extra verzekering afsluiten voor mijn huurauto?
Ja, dit is mogelijk. U kunt ter plekke bij het ophalen van uw huurauto een extra verzekeringen en/ of eventuele overige accessoires bijboeken. Denk hierbij aan een GPS of kinderstoeltje. Wilt u weten welke verzekeringen er allemaal mogelijk zijn? Neem contact op met ons customer service team.

Wat zijn de voorwaarden van een huurauto?
De voorwaarden van uw huurauto staan beschreven tijdens het boekingsproces. Uiteraard staan alle voorwaarden ook beschreven op uw (online) voucher.

Heb ik een creditcard nodig voor mijn huurauto?
Ja, u heeft te allen tijde een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. De creditcard dient als waarborg voor de huurauto. Let op: het is uiterst belangrijk dat de creditcard op naam staat van de hoofdbestuurder. Indien dit niet het geval is, mag het autoverhuurbedrijf weigeren om u de huurauto te verstrekken.

Heb ik een speciaal rijbewijs nodig om in het buitenland te kunnen autorijden?
In landen van de Europese Unie mag u rijden met een geldig Nederlands rijbewijs. In landen buiten de Europese Unie heeft u daarnaast soms een internationaal rijbewijs nodig. Dit is een gewaarmerkte vertaling van uw huidige rijbewijs. U kunt een  internationaal rijbewijs aanvragen via de ANWB-verkooppunten. Op de website van de ANWB vindt u een overzicht per land waarin staat of een internationaal rijbewijs een vereiste is of niet.

Dien ik mijn transfer te bevestigen?
In principe worden privétransfers uitgevoerd zoals ze ingeboekt staan en dienen alleen shuttle diensten herbevestigd te worden voor de terugreis. Op de vouchers van de shuttle diensten worden geen ophaaltijden vermeld. Op de vouchers staan de instructies vermeld hoe men de ophaaltijd kan verkrijgen. Komt u er niet uit? Geen probleem. Op alle (transfer)vouchers staat ook een noodtelefoonnummer.

Hoe herken ik de chauffeur voor mijn transfer?
Op uw (online) Travel Bricks voucher staat vermeld hoe u uw chauffeur herkent en waar de chauffeur op u wacht. Kunt u uw chauffeur niet vinden? Bel het (nood)telefoonnummer op uw Travel Bricks voucher.

Wijzigingen & Annuleringen

Er staat een fout in mijn reisbescheiden. Hoe kan ik dit corrigeren?
Neem zo snel mogelijk contact op met het customer service team van Travel Bricks. Wij zullen vervolgens direct contact opnemen met de leverancier en vragen of een kosteloze wijziging mogelijk is.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Indien u uw boeking wilt annuleren verzoeken wij u vriendelijk dit per e-mail te bevestigen. U kunt uw e-mail sturen naar info@travelbricks.nl.

Krijg ik geld terug als ik annuleer?
Als u een boeking annuleert, wordt het terug te betalen bedrag bepaald door de annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten worden te allen tijde weergegeven op uw Travel Bricks account. De hoogte hiervan wordt mede bepaald door de datum waarop u annuleert.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
De annuleringsvoorwaarden staan vermeld op uw Travel Bricks voucher. Raadpleeg hiervoor uw Travel Bricks account. Daarnaast staan de annuleringsvoorwaarden te allen tijde vermeld tijdens uw boekingsproces namelijk, op de pagina ‘Persoonsgegevens’.

Opmerkingen & Klachten

Wat moet ik doen in geval van nood?
Bent u in acute nood en/of gevaar? Bel het alarmnummer. Voor de Europese Unie en in een aantal andere landen is het alarmnummer 112. Daarnaast staat er ook een (nood)nummer op uw Travel Bricks voucher vermeld. Let op: de medewerkers van dit noodnummer kunnen u alleen helpen met vragen over uw reis.

Ik ben zojuist in de accommodatie aangekomen en het is niet wat ik ervan had verwacht. Wat moet ik doen?
We adviseren u naar de receptie te gaan van uw hotel. Wellicht is er nog een andere kamer beschikbaar die voldoet aan uw wensen. Komt u er niet uit? Neem contact op met het customer service team van Travel Bricks. Wij helpen u graag verder.

Hoe dien ik een klacht in?
Indien u een klacht heeft over de afhandeling van uw boeking of de dienstverlening van Travel Bricks, dan kunt u dit per mail uiterlijk één (1) maand na terugkomst van uw vakantie doorgeven. Klachten kunnen alleen worden ingediend via het e-mailadres: info@travelbricks.nl.

 

Blijf op de hoogte, schrijf je in op onze nieuwsbrief!

Contact

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur

© 2016-2018 Travel Bricks. All rights reserved. Onderdeel van CapreaLeo Group.

Pin It on Pinterest

Download onze Ultieme Gids

voor het samenstellen van een onvergetelijke rondreis zonder zorgen!

Bedankt voor je aanmelding!